22 xuño 2017

PROYECTO: ADIVIÑA, ADIVIÑANZA, DE QUEN SON OS OVOS? 3 ANOS B.

NUN PRINCIPIO PRETÉNDESE UN PEQUENO PROXECTO, PARA QUE AS NENAS E OS NENOS OBSERVEN OS CAMBIOS DOS VERMES, ATA QUE SE TRANSFORMAN EN BOLBORETAS. PERO AO TRATARSE DUN PROXECTO DE TRABALLO VAISE TENDO EN CONTA O INTERESE QUE AS NENAS E OS NENOS MOSTRAN NO TEMA, ESTÁN MOI MOTIVADOS E COMEZAN A TRAER A CLASE OVOS DE DIFERENTES ANIMAIS, PLUMAS, IMAXES DE AVES, CÁGADOS, ANIMAIS DE PLÁSTICO E TELA OVÍPAROS . CO CAL O PROXECTO FAISE MOI AMPLO E ESTÁ FORMADO POR PEQUENOS PROXECTIÑOS, NOS QUE SE INVESTIGA DIFERENTES ANIMAIS CON REPRODUCIÓN OVÍPARA.
 ORGANÍZANSE ESPAZOS PARA COLGAR A INFORMACIÓN, ASÍ COMO MESAS PARA PODER OBSERVAR E EXPERIMENTAR. OS NENOS E NENAS ESTÁN MOI EMOCIONADOS E PASAN MOITOS INTRES: OBSERVANDO, TOCANDO, MANIPULANDO, EXPERIMENTANDO COAS COUSAS QUE TRAEN DA CASA E COS VERMES E BOLBORETAS, TAMÉN LLES ENCANTA IR AO RECUNCHO DE LETRAS E BUSCAR NOS LIBROS QUE TROUXEMOS DA BIBLIOTECA DE LAMPI , DEBUXOS ONDE SAEN: DIFERENTES INSECTOS, AVES, RÉPTILES, RAS… EN MOITOS OBSÉRVASE A METAMORFOSE DALGÚNS ANIMAIS.
AOS POUCOS IMOS INVESTIGANDO SOBRE:
• REPRODUCIÓN DOS ANIMAIS: CLASIFICACIÓN EN OVÍPAROS E VIVÍPAROS
• OS INSECTOS. TIPOS DE INSECTOS, CARACTERÍSTICAS, ALIMENTACIÓN, METAMORFOSE, UTILIDADE DAS PARTES (ANTENAS, PATAS, ÁS…)
• BOLBORETAS: CICLO VITAL DO VERME DE SEDA.
 • AVES: CARACTERÍSTICAS, TIPOS, ALIMENTACIÓN
 • ANIMAIS INVERTEBRADOS E VERTEBRADOS.
• ANFIBIOS: METAMORFOSE DA RA
• REPRODUCCIÓN DOS PEIXES E DOS RÉPTILES
• ÁRBORE DE LA MORERA: AS FOLLAS, O FROITO..
• FÍO DE SEDA, QUEN O FABRICA, ORIXE (CHINA, ASÍA), A SÚA UTILIDADE, SUAVIDADE?
• UTILIDADE DAS “CACAS” DE ANIMAIS, ABONO NATURAL..
.  ETC..
  

Encantounos falar dos  ovos, trouxemos diferentes ovos a clase: pequenos, grandes, medianos, de diferentes cores. De diferentes animais: falcón, oca, galiña, paspallás, LAGARTO… cocidos, só coa  casca, recheos de siliconONA… falamos moito e investigamos. Un día a profe díxonos se queriamos facer un experimento cun ovo de galiña. Ao choio: metemos o ovo en vinagre dentro dun tarro, cheiramos o vinagre. Fixemos hipóteseS do que pasaría: algúns diciamos que se poñería doutra cor, que lle sairían lunares, que rompería.  Deixamos pasar dous días e cada día observabamos o que pasaba e apuntabámolo nun papel. Ao final comprobamos as nosas hipóteses. O ovo aumento de tamaño, cambio de cor case transparente,  xa non flota no vinagre, non ten casca e o mellor de todo parece unha “pelota saltarina” e puxémonos a xogar con el.  Por que lle pasa isto ao ovo?.   entre todos chegamos á conclusión de que o vinagre comeuLLE a casca. A profe explícanos que  isto  produceSE por unha  reacción química.


Fomos ao laboratorio e miramos a través de:  o microscopio, a lupa binocular e as lupas xigantes. Vimos: ovos de bolboreta de tres tipo, baleiros, recentemente postos (cor amarela) e de dúas semanas (cor marrón); o á dunha bolboreta, unha folla de morera, unha caca de verme,  un capullo, unha crisálida, vermes que acababan  de nacer. Todo era moito máis grande e diferente de como o vemos normalmente.


LABORATORIO 3 ANOS B.

Ningún comentario:

Publicar un comentario