ESTE É O BLOG DAS NENAS E DOS NENOS DE 4º DE EP.
NEL APARECERÁN MOITAS NOVAS DO QUE VAI ACONTECENDO NA AULA. AGARDAMOS QUE NOS ACOMPAÑEDES NAS NOSAS APRENDIZAXES ESTE CURSO
XA ESTÁ AQUÍ O ENTROIDO E COMEZAMOS COS PREPARATIVOS!! ESTE ANO DISFRAZÁMONOS DE ASTRONAUTAS APROVEITANDO A TEMÁTICO DO NOVO PROXECTO. AS FAMILIAS COLABORARON DENDE A CASA FACENDO O CASCO E AS BOTELLAS. NO COLE FIXEMOS OS PUÑOS, AS PROTECCIÓNS PARA AS PERNAS, DECORAMOS AS BOTELLAS E PUXEMOS O NO NOME NAS CAMISETAS.
TAMÉN LLE AXUDAMOS A PACO COA MASCOTA DO ENTROIDO "VILAVERDIÑO" ENCHÉMOSLLE A BARRIGA DE PAPEL E FIXÉMOSLLE ALGUNHAS PLUMAS. BOTÁDELLE UN OLLO AS FOTOS!! 5 ANOS A
A MAMÁ E O PAPÁ DE DANIEL REY E DE URIEL E A MAMÁ DE IRIA, ALEJANDRO E DANIEL SARTIER VIÑERON AO COLE PARA REALIZAR CONNOSCO O OBRADOIRO: "MONICREQUES CON DINOSAUROS". NA BIBLIOTECA DE LAMPI, RUBÉN, O PAPÁ DE DANIEL REY, CONTOUNOS O CONTO DE VALENTÍN E OS DINOSAUROS CON MONICREQUES, GUSTOUNOS MOITO! FOI MOI DIVERTIDO! DESPOIS NA AULA AS FAMILIAS TÍÑANNOS PREPARADOS OS DIFERENTES PERSONAXES, ESCOLLEMOS O QUE MÁIS NOS GUSTABA, COLOREÁMOLO, RECORTÁMOLO E PUXÉMOSLLE UN PAU. QUEDÁRONNOS UNS MONICREQUES MOI GRACIOSOS. MOITAS GRAZAS POLA VOSA COLABORACIÓN FAMILIAS!!
LUCAS E A SÚA MAMÁ PERTENCEN Á COMPARSA "AMORIÑOS DE BORA" E APROVEITANDO QUE SE ACHEGA O ENTROIDO DECIDIRON VIR AO COLE ACOMPAÑADOS DE ANDREA PARA EXPLICARNOS: O NACEMENTO DA SÚA COMPARSA, O TRABALLO NO TALLER, OS ENSAIOS DE MÚSICOS E BAILARINAS/ÍNS, OS DESFILES...
AO PARECER O ÉXITO DA COMPARSA É A DIVERSIÓN. SON COMA UNHA GRANDE FAMILIA CUN GRAN ESPÍRITO DE ENTROIDO, TRATAN DE PASALO E FACELO PASAR MOI BEN COA SÚA MÚSICA E BAILE. AQUÍ VOS DEIXAMOS UNHA MOSTRA DO QUE FIXEMOS E DO BEN QUE O PASAMOS CON ELES, BOTÁDELLE UN OLLO O VÍDEO!!! MOITAS GRAZAS POLA VOSA COLABORACIÓN!!
HOXE FOMOS O TEATRO PARA VER A OBRA "BURBULLAS DE PAPEL" UN ESPECTÁCULO SEN PALABRAS QUE COMBINA A DANZA, A MÚSICA E A INTERACIÓN MULTIMEDIA, CREANDO UNHA PROPOSTA VISUAL E PLÁSTICA QUE XOGA COA IMAXINACIÓN DO NEN@ PARA LEVALO A UN MUNDO FANTÁSTICO. O PROTAGONISTA PRINCIPAL , UN TROMPETISTA, NAMORADO DAS BURBULLAS, COÑECE A UNHA FADA TRAVESA QUE LLE DEVOLVERÁ AS GANAS DE XOGAR, RIR, IMAXINAR E BAILAR. FOI MOI DIVERTIDO!!!
O LUNS VISITAMOS A EXPOSICIÓN LIVING DINOSAURSE A IDADE DE XEO. FOI MOI EMOCIONANTE VER DINOSAURIOS QUE PARECÍAN REAIS, CON PEQUENOS MOVEMENTOS E SONS. TAMÉN NOS GUSTARON AS PELÍCULAS EN 3D QUE NOS PROXECTARON. BOTÁDELLE UN OLLO AS FOTOS!!! 5 ANOS A:
REMATAMOS O TRIMESTRE COA TRADICIONAL CHOCOLATADA E A VISITA DO APALPADOR. ADEMAIS DE SER UNHA MAÑA SABOROSA RESULTOU DIVERTIDA.
AS NENAS E NENOS DE 5 ANOS "DESÉXANVOS FELICES FESTAS E FELIZ ANO NOVO 2019"
ESTEGOSAURIO SIGNIFICA DINOSAURIO CON TELLADO, POIS TEN UNHAS CHAMATIVAS PLACAS SOBRE AS SÚAS COSTAS. APROVEITANDO ESTA CURIOSIDADE, EMPREGAMOS PINZAS DE MADEIRA PARA SIMULAR AS PLACAS E NUMERÁMOLAS DO 1 ATA O 20. O XOGO CONSISTE EN SEGUIR A SERIE NUMÉRICA DE XEITO ORDEADO E TAMÉN SE PODE EMPREGAR PARA FACER SUMAS E RESTAS. AQUÍ VOS DEIXAMOS ALGUNHAS FOTOS DA ACTIVIDADE!!
ESTES DÍAS RECIBIMOS UNHA CARTA E UN PAQUETE DA PALEONTÓLOGA LAURA PIÑUELAS QUE TRABALLA NO MUSEO DO XURÁSICO DE ASTURIAS. DESTE XEITO O NOSO INTERESE POLA PALEONTOLOXÍA FOI EN AUMENTO. DESCUBRIMOS QUE É A CIENCIA QUE ESTUDIA E INTERPRETA O PASADO DA VIDA SOBRE A TERRA A TRAVÉS DOS FÓSILES.
O PAQUETE ERA UN EQUIPO DE PALEONTOLOXÍA ENTRE O QUE HABÍA UN MATETÍN CUNHA CHEA DE FERRAMENTAS. ESTA É A CARTA:
POR UN INTRE, DECIDIMOS CONVERTERNOS EN PALEONTÓLOGAS E PALEONTÓLOGOS E RECUPERAR OS DENTES DE DINOSAURIO QUE FIXERAMOS NO OBRADOIRO DE FÓSILES. AQUÍ VOS DEIXAMOS ALGUNHAS FOTOS DA EXPERIENCIA.
TODO O QUE SABEMOS DOS DINOSAURIOS É GRAZAS AOS FÓSILES QUE DESCOBREN AS PALEONTÓLOGAS E PALEONTÓLOGOS NOS XACEMENTOS: ÓSOS DE ESQUELETES, DENTES, OVOS, PISADAS, CROPOLITOS... OS FÓSILES SON RESTOS DE ANIMAIS E PRANTAS CONSERVADOS EN ROCHAS SEDIMENTARIAS. INVESTIGAMOS ALGÚNS FÓSILES ATOPADOS.
FIXEMOS UN OBRADOIRO PARA FACER FÓSILES, QUE RESULTOU MOI DIVERTIDO:
DENTES DE DINOSAURIOS, CON XESO E AREA HÚMIDA, DE DIFERENTES FORMAS: PLÁTANO OS DO TIRANOSAURIO REX, ESPÁTULA OS DO BRAQUIOSAURIO, SERRA OS DO VELOCIRRAPTOR...
PISADAS E ESQUELETES IMPRIMINDO OS DINOSAURIOS QUE TROUXEMOS AO COLE NUN ANACO DE BARRO. AS MANS QUEDÁRONNOS DE COR MARRÓN!!
5 ANOS A: OBRADOIRO DE PISADAS: OBRADOIRO DE DENTES: 5 ANOS B:
OBRADOIRO DE HUELLAS:
OBRADOIRO DE DENTES:
INVESTIGAMOS COMO ERAN OS OVOS DOS DINOSAURIOS. DESCUBRIMOS QUE ERAN DE DIFERENTES TAMAÑOS E ATA FORMAS (OVOIDES OU ESFÉRICOS); QUE OS INCUBABAN ENTRE 3 E 6 MESES; QUE A CÁSCARA ERA POROSA; QUE FACÍAN OS NIÑOS EN ZOAS AREOSAS E OS ATERRABAN...
FIXEMOS UN PEQUENO EXPERIMENTO CUN OVO DE DINOSAURIO QUE HAI QUE METER EN AUGA PARA QUE ECLOSIONE. ESTIMAMOS OS DÍAS QUE TARDARÍA EN ROMPER O CASCARÓN E QUE TIPO DE CRÍA DE DINOSAURIO APARECERÍA. AQUÍ VOS DEIXAMOS ALGUNHAS FOTOS!!
DESCUBRIMOS QUE OS DINOSAURIOS VIVIRON NA ERA MESOZOICA QUE SE DIVIDE EN TRES PERÍODOS: TRIÁSICO, XURÁSICO E CRETÁCICO. NESE MOMENTO A TERRA NON ERA COMO A COÑECEMOS AGORA. ESTABA FORMADA POR UN ÚNICO SUPERCONTINENTE CHAMADO PANGEA. LOGO, COMEZOU A DIVIDIRSE POLO MOVEMENTO DAS PLACAS TECTÓNICAS, QUE PROVOCARON TERREMOTOS E ERUPCIÓNS VOLCÁNICAS, ATA FORMAR OS CONTINENTES ACTUAIS.
ISTO LEVOUNOS A FACER DIVERSAS HIPÓTESES DO QUE PODERÍA TER SUCEDIDO E A INVESTIGAR COMO É O NOSO PLANETA POR DENTRO E OS VOLCÁNS.
FIXEMOS CON PLASTILINA AS DIFERENTES CAPAS DA TERRA POR DENTRO: NÚCLEO INTERNO, NÚCLEO EXTERNO, MANTO E CORTEZA. POR FÓRA DA ESFERA PUXEMOS OS OCÉANOS E OS CONTINENTES. AQUÍ VOS DEIXAMOS ALGUNHAS FOTOS:
5 ANOS A:
5 ANOS B:
INVESTIGAMOS CON MOITA CURIOSIDADE OS VOLCÁNS, ALGÚNS EN ERUPCIÓN E OUTROS DURMIDOS. AO COMEZO TIÑAMOS MOITAS DÚBIDAS DE QUEN METÍA A LAVA DENTRO DO VOLCÁN, ALGUNHAS HIPÓTESES ERAN: QUE OS HOMES PRIMITIVOS LLES METÍAN LUME POR DENTRO; OU QUE CANDO OS VOLCÁNS ESTABAN ENFERMOS VOMITABAN LAVA. AO BUSCAR INFORMACIÓN DE POR QUE SE PRODUCEN, DESCUBRIMOS QUE O PLANETA TERRA POR DENTRO TEN VARIAS CAPAS E UNHA DELAS É O MAGMA, QUE SAE Á SUPERFICIE COMO LAVA. ASÍ APRENDEMOS TODAS AS PARTES DOS VOLCÁNS: CÁMARA MAGMÁTICA, CHEMINEA, CRÁTER, LAVA, CONO... TAMÉN DESCUBRIMOS A PROFESIÓN DO VULCANÓLOGO E OS GÉISERS.
A PROFE PROPÚXONOS FACER UN EXPERIMENTO MOI DIVERTIDIDO, UNHA LÁMPARA DE LAVA. FOI UN EXPECTÁCULO DE BURBULLAS E EMOCIÓNS. TIÑAMOS MEDO A QUE EXPLOTASE DE VERDADE!!
AQUÍ VOS DEIXAMOS ALGÚN VÍDEO E FOTOS DA EXPERIENCIA: 5 ANOS A:
UNHA VEZ QUE COMEZAMOS A INVESTIGAR SOBRE OS DINOSAURIOS DECIDIMOS POÑER NOME DE DINOSAURIOS AOS EQUIPOS. PRIMEIRO, EN EQUIPO DEDIDIMOS QUE DINOSAURIO ÍAMOS SER. DESPOIS DEBUXÁMOLOS INDIVIDUALMENTE. LOGO ENTRE OS CATRO MEMBROS DEBUXAMOS UN ÚNICO DINOSAURIO. FINALMENTE ESCOLLEMOS ENTRE OS CINCO DEBUXOS O QUE MÁIS NOS GUSTABA. A PROFE PREPAROU AS TARXETAS PARA: A MESA, AS PINTURAS, AS CAIXAS DAS MERENDAS E O PANEL DOS EQUIPOS. TIVEMOS QUE COLOREALAS E ESCRIBIR O NOME DOS NOSOS DINOSAURIOS.
TAMÉN ENEQUIPO NA AULA COS LIBROS QUE TROUXEMOS DA CASA E DA BIBLIOTECA DE LAMPI INVESTIGAMOS E BUSCAMOS DATOS SOBRE CADA DINOSAURIO.
AQUÍ VOS DEIXAMOS ALGUNHAS FOTOS PARA QUE VEXADAS!!
GRAZAS A TODAS E TODOS POR COMPARTIR CON NÓS AS RECEITAS E POSTRES DE CASTAÑAS. FOI TODO UN ÉXITO!! POR ISO DEIXÁMOSVOS UNS ENLACES DE COCIÑA PARA NENAS E NENOS MOI INTERESANTES. NON DEIXEDES DE COCIÑAR EN FAMILIA!!!
COMO XA SABEDES COMEZAMOS CO PROXECTO DOS DINOSAURIOS. DESPOIS DE FACER UNHA VALORACIÓN DOS NOSOS COÑECEMENTOS PREVIOS SOBRE DINOSAURIOS, RECOLLER OS NOSOS INTERESES SOBRE O QUE QUEREMOS APRENDER, COMEZAMOS A RECABAR INFORMACIÓN SOBRE A TEMÁTICA NA CASA A TRAVÉS DOS LIBROS, DO ORDENADOR, DAS TABLET´S, DOS XORNAIS... OUTRA FONTE DE INFORMACIÓN SON AS BIBLIOTECAS, ASÍ QUE DECIDIMOS APROVEITAR E VISITAR A NOSA, A BIBLIOTECADE LAMPI. UNHA VEZ ALÍ TIVEMOS QUE ESTAR MOI ATENTOS, POIS HABÍA DIFERENTES TIPOS DE LIBROS E TIVEMOS QUE DISCERNIR CALES NOS PODÍAN OFRECER INFORMACIÓN SOBRE DINOSAURIOS E CALES NON. PASAMOS UN RATO MOI AGRADABLE PORQUE NOS LIBROS HABÍA FOTOGRAFÍAS E DEBUXOS IMPRESIONANTES. CANDO XA O TIÑAMOS CLARO DECIDIMOS LEVALOS PARA AS AULAS XA QUE PODERÍAN DAR RESPOSTA A TODAS AS NOSAS PREGUNTAS E CURIOSIDADES. BOTÁDELLE UNHA OLLADA AS FOTOS!! NENAS E NENOS DO GRUPO A
COMO É OUTONO E PRONTO CELEBRARMOS O MAGOSTO, ANTÍO O ESQUÍO CHEGOU DENDE DO SOUTO PARA COMER CASTAÑAS.
ESTE ANO PENSA RECOLLER MOOOOITAS CASTAÑAS PORQUE NOS SOLICITOU RECEITAS.
ESTAMOS MOI EMOCIONADOS CON ESTE PROXECTO, DURANTE ESTA SEMANA ESTIVEMOS A DICIR: QUE PENSABAMOS QUE SABIAMOS DOS DINOSAUROS, QUE QUERIAMOS INVESTIGAR E APRENDER E ONDE PODIAMOS BUSCAR INFORMACIÓN. DÉMONOS CONTA QUE TEMOS MOITA DÚBIDAS, ASÍ QUE AO CHOIO: A INVESTIGAR!!
PODEMOS TRAER DE CASA CALQUERA COUSA QUE ESTE RELACIONADA CO PROXECTO.
ELIXIMOS O PROXECTO QUE IMOS TRABALLAR ESTE TRIMESTRE.
AS PROFES PREGUNTÁRONNOS QUE NOS GUSTARÍA INVESTIGAR, EN CADA CLASE DIXEMOS VARIOS TEMAS, ALGÚNS FORON:
EN 5 ANOS A: GOLFIÑOS, ORCAS, QUENLLAS, DINOSAUROS, CACHORROS, SEREAS, A TERRA E OS LEÓNS.
EN 5 ANOS B: DINOSAUROS, ANIMAIS EN PERIGO DE EXTINCIÓN, ÁRBORES, RINOCERONTES, A MODA, OS LOBOS, PIRATAS E O ESPAZO.
CADA UN DE NÓS FOMOS DANDO A NOSA XUSTIFICACIÓN DE PORQUE QUERIAMOS UN TEMA OU OUTRO, DESPOIS TIÑAMOS QUE TENTAR CONVENCER AOS NOSOS COMPAÑEIROS E COMPAÑEIRAS PARA QUE VOTASEN O NOSO TEMA. DESTES CADA GRUPO ESCOLLEU O MÁIS VOTADO, 5 ANOS A. GUSTÁBALLE MOITO OSDINOSAUROS, PERO A 5 ANOS B. O QUE MÁIS LLE INTERESABA É INVESTIGAR SOBRE O ESPAZO. COMO TEMOS QUE TRABALLAR O MESMO TEMA AS DÚAS CLASES, A MELLOR SOLUCIÓN É VOTAR ENTRE OS DOUS GRUPOS A VER CAL É O TEMA QUE SAE MÁIS VOTADO.
XUNTÁMONOS AS DÚAS CLASES, CADA UNHA TEN QUE DARLLE RAZÓNS Á OUTRA PARA CONVENCER QUE O SEU TEMA É O MÁIS INTERESANTE. NA VOTACIÓN, TEMOS: UNHA URNA, UNHA PRESIDENTA E DOUS VOCAIS. NUN PAPEL ESCRIBIMOS DE FORMA SECRETA O TEMA ELIXIDO, DESPOIS OS VOCAIS E A PRESIDENTA ÍAN CHAMANDO A VOTAR E DICÍAN: "VOTOU". AO FINAL CONTAMOS OS VOTOS. O TEMA ELIXIDO POR MAIORÍA FOI: